Tuesday 23 June 2015

Ramdhan

A


   ssalamualikum , salam sejahtera ..
Apa khabar ?

Selamat menyambut kedatangan Ramadhan bulan penuh berkat buat umat Islam ..

Alhamdulillah .. Tahun ni , hanum berpuasa 100% di Langkawi , tak macam tahun lepas cuma 10% saja di Langkawi dengan family , yang bakinya semua berpuasa di Kulim dengan kawan-kawan .

perbezaan ? amat berbeza , kalau di Langkawi boleh la nak ma kejut bangun sahur, nak makan makanan berbuka pun ma yang masakkan .. Bila di Kulim ? Bangun sendiri, kadang 2 3 hari terbabas la jugak bersahur , bangun dah subuh , so mandi, siap, gi kelas lah ..
Tapi, Part nak buka puasa best , habis kelas balik rumah sewa terus menolong Kak Niza (salah sorang housemate) memasak . Dia punya masakan, sedappp .. Hanum punya skill memasak masih diasah, so please jangan mempertikaikan.

Kadang juga kalau nak merasa masakan orang Kulim, sanggup lah juga kami berjalan kaki, BERJALAN KAKI okay ? ke bazar , ada yang jauh ada yang dekat , better gi yang jauh sebab banyak makanan , kalau yang dekat banyak airrr..

Pernah la jugak kami beramai-ramai buka puasa sambil berjalan kaki balik dari bazar disebabkan kejauhan bazar dengan rumah sewa, ditambah dengan tenaga yang tak banyak mana, memang slow lah kaki melangkah. Tak sempat sampai rumah sewa dah azan magrib , makanya minum dululah sikit, sampai rumah terus makan berjemaah..

Best ?
Berpuasa dengan family dengan berpuasa dengan kawan-kawan sama ja dia punya tahap Best tu..
Sebenarnya tak kisah lah puasa kat mana pun, asalkan ikhlas LILLA HI TAALA. kan ?

so, dah hari yang ketujuh , Alhamdulillah sempurna ..
Semoga kita dapat selesaikan ibadah puasa dengan baik .

Selamat Beramal !

ps: yg tahu rumah Hanum, nanti raya jemput datang raya ke2 .. Inn Syaa Allah ..
     better inform dulu ok ?

Assalamualaikum . =)

No comments:

Post a Comment