Tuesday, 3 February 2015

" Jangan Putus Asa "

Assalamualaikum .. Selamat Sejahtera .. =)

Ada suatu persaan sebenarnya masa tengah taip menaip nih ..
fuhh... payah yang amatlah nak faham perasaan yang ni, bukan marah , dan pasti bukan gembira ..

Apabila sedih , kecewa , geram , seceduk putus asa bercampur gaul bersama , letak pulak setitis air mata , rasa dia jadi lain macam .. lansung tak sedap dilihat apatah lagi nak ditelan ..

Allah .. saat ni bilang pada diri , " sabar separuh daripada iman hanum, sabar separuh daripada iman hanum " ulang dan ulang dan ulang lagi ..

rasa macam nak ja pack barang balik Langkawi , duk dengan ma ayah n family .. tp .. mana boleh esok quiz lah , final pun dah tak lama dah .. tak boleh tak boleh ..
hmm..

serba tak kena kan hanum ni ?
dah la tak pandai nak faham perasaan diri sendiri , apatah lagi nak faham orang lain , walau pun hanum dah cuba faham orang lain tu dan ingat hanum dah betul2 faham , rupanya, nyatanya hanum tak faham orang lain tu seinci pun .. hmm ..

itulah kelemahan hanum ..

dalam pada duk rasa macam nak putus asa ni tiba-tiba muncul la sesuatu yang lebih kurang macam dapatlah buat hanum cancel nak putus asa tu .. kiranya hanum tak jadi putus asa lah ..

this ..

" Jangan putus asa, cari balik perkara yang hilang itu, mungkin jumpa nanti.. Inn Syaa Allah.. Kalau tak jumpa jangan sedih.. Bersedialah untuk perkara yang baru.. Yang baru mungkin tak sama dengan yang lama.. tapi kuatkan semangat untuk jadikan ia lebih bagus daripada yang lama.. Jangan jadikan itu sebab anda berputus asa, islam tak pernah mengajar kita berputus asa.. Tapi sebaliknya islam mengajar kita berusaha untuk buat yang lebih baik (bukan niat berceramah dengan sedikit harapan dan alhamdulillah) "

Ingat selalu .. Inn Syaa Allah ..

Thanks

Assalamualaikum ..

1 comment: