Friday 31 October 2014

.. ma ayah

Assalamualaikum..

... *baru letak fon, cakap dengan ma..

Final exam esok, 1/11/14 , subjek Law, semoga Allah permudahkan.. Amin.. itulah call ma, gitau nak exam esok, harap ma doakan yang terbaik untuk anaknya nih.. Amin.. 

tak.. janganlah salah faham, jangan cakap, 
" Hanum nih, nak exam, nak itu, nak ini baru call ma.. ish3.. "
harap Allah jauhkan diri pembaca dari berfikiran sedemikian lah.. 

Restu ma ayah nih, bukan time nak exam, nak kahwin ja yang nak di mintanya.. Kita nih, haraplah ma ayah restu setiap apa yang kita lakukan walau di mana kita ada, sepanjang hidup kita.. InsyaAllah, Allah permudahkan hidup..

Hati, perasaan ma ayah tu mahal, kita kena jaga, bukan macam nak jaga harta kita dari lenyap, tapi kita kena jaga jauh lebaih baik dari tu tau.. Ma ayah kita tu Allah pinjamkan sahaja, bukan milik kita pun .. 

Tapi ingat tolong ingat tiap titik peluh ayah cara rezeki untuk jaga kita, ingat tiap titik susu dari badan ma kita dan ingat darah kita ni datangnya dari mana kalau bukan ma ayah kita tau..

 Allah hadirkan ayah, yang sangat lah penyayang.. Alhamdulillah .. Allah adakan ayah yang sentiasa ada untuk anak2nya .. Syaira sayang ayah .. (gambar sem lepas ayah hantar dekat asrama, atas katil hanum..)


Seorang mak yang tak pernah tahu penat , yang tegas , yang selalu juga dengar cerita2 dari kami anak2.. Allah .. terima kasih sebab Engkau hadirkan Nya .. 
(love u till the end)


Jangan jadi anak derhaka, jangan jangan jangan ..

Doakan yang terbaik buat mereka, doa supaya Allah jauhkan mereka dari Api neraka .. Aminn..


No comments:

Post a Comment