Tuesday 9 June 2015

Terima Kasih

Assalamualaikum , salam sejahtera semua ..
semoga sihat selalu .. amin ..

tujuan taip kali ni , Hanum nak ambik peluang untuk ucap terima kasih buat semua orang yang hanum kenal dan orang yang kenal Hanum.

first , kenapa tiba-tiba nak ucap terima kasih bagai ni ?

Sebab , Hanum rasa masa nya dah tiba untuk Hanum ucap terima kasih .
Yala, sebelum ni memang la Hanum secara automatiknya akan ucap "Terima Kasih" or "Thanks" kat orang yang tolong Hanum , tapi ucapan Terima Kasih kali ni lebih mendalam . Maybe.

Kepada ,

-Ma Ayah , kakak2ku dan adik , saudara mara jauh dekat samada rapat atau renggang.
-Rakan sepengajian tak kira lah dari PASTI dulu kala sampai lah sekarang ni Hanum tengah menuntut di PTSB , termasuk guru-guru juga , makcik kantin , pekebun , cleaner semuanya lah .
- Juga buat orang yang pernah mengajar hanum ngaji Quran.
- Orang yang pernah tolong Hanum angkat beg berat dari perut bas , juga orang yang tolong ambil fon hanum yang sudah berkecai atas lantai sebab jatuh di kantin , juga adik yang dah tolong kejut Hanum masa dalam bas dan ramai lagi ..
- Orang yang cuma kenal beberapa minit atau saat .
- Orang yang dah kenal bertahun lama .
- Orang yang pernah kenal dan rapat tetapi sekarang tidak lagi .
- Dan ramai lagi , semuanya termasuk Uncle Very Good .

Semua ya .. kepada semua yang kenal Hanum dan Hanum kenal .

"Terima kasih sebab pernah muncul dalam hidup Hanum . Hanum percaya bahawa setiap manusia yang hanum kenal di dunia ini , pasti ada baiknya . Tak , hanum tak nak fikir yang buruknya , sebab ayat ini "I CHANGED MY THINKING , IT CHANGED MY LIFE" .
so, kita lupa segala perkara buruk , segala benda negatif , ok ?
Inn Sya Allah , apa yang Hanum ingat cuma benda positif , termasuk lah kenangan manis. Selagi Hanum tak lupa ingatan , inn syaa Allah Hnaum tak akan lupa .
Perkara manis tu lah yang banyak bantu Hanum berubah sampai jadi Hanum yang sekarang .
So, terima kasih sebab bagi Hanum peluang mengenali kamu semua , insan yang Hanum kenali , sebab bagi peluang untuk Hanum create kenangan manis dengan kamu semua . Hanum hargai ."

Tapi , asasnya ,
Hanum amat berterima kasih kepada Dia yang satu , Allah SWT sebab , jika bukan kerana ketentuanNya , kita tak akan saling mengenali .


Terima Kasih Semua ,

Ikhlas ,
Hanum Syaira / Gadis Tulip / White Hacker

2 comments: